Tres docents FEDAC, una de cada etapa de l’equip FAR (infantil, primària i secundària-batxillerat) per a l’impuls matemàtic a les nostres escoles, han assistit i participat activament aquest mes de juliol en les Jornades per a l’Aprenentatge i l’Ensenyament de las Matemàtiques (JAEM), que s’han celebrat a Santander.
En aquestes jornades professionals, que han reunit mestres i professors de matemàtiques de tot l’Estat, la mestra d’educació infantil de FEDAC Sant Narcís Anna Rodríguez ha impartit el taller “La merceria, un espai per enfilar coneixements matemàtics”. Per la seva banda, la mestra Yolanda Martín, de FEDAC Manresa, hi ha ofert una comunicació sobre la importància del diàleg a l’aula d’educació primària per fomentar la construcció del coneixement matemàtic.
La participació en aquestes jornades s’alinea amb el compromís FEDAC amb l’excel·lència i la innovació educativa a través de l’#avuixdemà. Per això, hem creat un equip per activar la col·laboració entres mestres i professorat de les diferents escoles FEDAC de Catalunya amb la finalitat de canviar la manera d’ensenyar les matemàtiques, promoure l’intercanvi d’idees, experiències i bones pràctiques, i ajudar a identificar i superar les dificultats, transformant-les en oportunitats de creixement col·lectiu.
L’experiència “In My Shoes”, que hem viscut aquest juliol a Santander, exemplifica aquest concepte de compartir pràctiques educatives, que permet als docents observar i aprendre d’altres professors. De fet, compartir pràctiques no només enriqueix el coneixement individual, sinó que també contribueix a la creació d’una comunitat educativa més cohesionada i col·laborativa.
L’objectiu final d’aquesta creació de sinergies a les escoles FEDAC és generar un impacte positiu dins les aules amb els alumnes, que repercuteixi en una millor comprensió i gaudi de les matemàtiques per preparar-los per a un futur d’èxit i realització personals.
A les diferents ponències, comunicacions, tallers i conferències plenàries de les Jornades per a l’Aprenentatge i l’Ensenyament de les Matemàtiques (JAEM), hem constatat cap on va el futur de l’aprenentatge de les matemàtiques: avaluació, Thinking Classroom, competències específiques, materials, resolució de problemes, àlbums il·lustrats, Geogebra, modelització, situacions d’aprenentatge, la pàgina en blanc, connexions, calculadora, mètode Singapur, joc, història, acompanyament…
A més, també hem constatat que l’impuls matemàtic no seria complet sense una avaluació constant dels resultats. Les evidències recollides a través d’investigacions i observacions d’aula són fonamentals per determinar l’eficàcia de les estratègies aplicades. Aquestes dades permeten ajustar i perfeccionar les metodologies, assegurant que cada estudiant pugui assolir el seu màxim potencial.
Un dels moments més destacats de les JAEM ha estat la sessió plenària Renovarse o morir: el papel crucial de la formación continua, a càrrec de Daniel Ruiz Aguilera, llicenciat en Matemàtiques i doctor per la Universitat de les Illes Balears. Durant la ponència, ha destacat la importància de la formació continuada del professorat com un dels elements claus per a la qualitat educativa.
En aquest sentit, els cursos, les trobades educatives i les observacions d’aula són oportunitats formatives per als docents per adquirir nous coneixements i habilitats i adaptar-se a les noves tendències educatives i a les necessitats específiques dels estudiants. A més, la formació constant fomenta la innovació i la creativitat a l’aula, elements essencials per a un ensenyament de qualitat.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola