El pas per la Nau Bostik de Barcelona de l’esdeveniment artístic i humà +ART a les escoles clourà els dies 1 i 2 d’abril amb les Jornades +ART.
Seran dos dies de ponències i d’intercanvi d’experiències entre professionals de l’educació i la cultura per posar en valor els llenguatges artístics en el sistema educatiu. Les inscripcions són gratuïtes i obertes a qualsevol persona interessada a viure-les!
Activar una imaginació pedagògica alliberadora trencant les lògiques tradicionals en relació amb qui en sap i qui no en sap, qui aprèn i qui ha d’ensenyar, és un dels grans reptes del projecte educatiu del MACBA i, per tant, de com entenem l’educació a partir de l’art contemporani.
“Postdata. Correspondències d’artista” a l’escola és un projecte d’art a les escoles que aposta per afavorir una experiència singular amb l’art fora del museu, introduir l’art contemporani a l’aula sense domesticar-lo i dislocar la lògica escolar a partir de l’expectativa, l’estranyament, la disrupció i la complicitat entre alumnat i mestre.
Entendre el Liceu com a centre d’art i no només com a casa d’òpera és un dels reptes del projecte artístic que ara mateix marca el rumb del nostre teatre. Com a equipament cultural, també ens plantegem importants reptes en l’àmbit educatiu que es concreten en una programació artística adreçada a infants i joves (El petit Liceu) i en el programa educatiu LiceuAprèn. Des del convenciment que, a través de la música i l’art, podem arribar al més profund de les persones i fer que el món pugui ser una mica millor, en els nostres espectacles busquem que els infants connectin amb l’art i amb la bellesa, busquem l’emoció i l’impacte, però també el coneixement i la reflexió.
Al llarg de la ponència, reflexionarem sobre qüestions com: Quin hauria de ser el paper de la música a l’escola més enllà de l’especialista de música? Quins aspectes de l’educació musical podrien esdevenir estructurals en un centre amb inquietuds artístiques? De quina manera el fet artístic pot ser generador de projectes globalitzadors? Com podem convertir una experiència artística puntual (un espectacle, un concert, una exposició…) en una oportunitat educativa?
Com podem dissenyar experiències d’aprenentatge on l’art i la tecnologia es donin la mà? En aquesta xerrada explorarem enfocaments educatius que veuen la tecnologia com un mitjà que ens dona veu, i que ens permet expressar-nos de forma creativa. Coneixerem la teoria, però sobretot veurem exemples pràctics d’activitats multidisciplinàries on les fronteres entre tecnologia i art es difuminen. També viatjarem enrere en el temps per saber quin era el somni d’Ada Lovelace, la primera programadora de la història.
La transformació social, educativa i personal passa des d’un procés lent, reflexiu i crític no sempre reconegut. L’art, en totes les seves dimensions, és una eina de profunditat. Ens necessitem per contribuir a un món alimentat de justícia, bellesa i tendresa.
Al llarg dels anys, “Cinema en curs” i “Fotografia en curs” han donat forma a un mode de transmissió que connecta estretament la descoberta aprofundida del cinema i la fotografia com a arts amb el desenvolupament de les seves potències pedagògiques: vinculació amb l’entorn, reflexió sobre les emocions pròpies i d’altres, treball cooperatiu, capacitat d’atenció, etc. Docents que formen part de l’equip de “Cinema en curs” explicaran què aporta el projecte al seu centre educatiu.
En els processos de transformació educativa és important reflexionar sobre quin ha de ser el paper dels llenguatges artístics en les experiències d’aprenentatge globalitzat. L’art pot esdevenir una eina transversal que convidi el nostre alumnat a fer-se preguntes, a experimentar, a descobrir… en definitiva, a aprendre.
La creació col·lectiva va obrir-se pas als anys 60 amb l’objectiu de visibilitzar situacions d’injustícia. Un grup d’alumnes acompanyats per una actriu originaran una peça teatral de creació col·lectiva a través d’exercicis teatrals on podran expressar la seva opinió sobre diferents problemàtiques. Voleu veure com d’interessant pot ser el teatre a les aules? Acompanyeu-nos!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola