Les escoles FEDAC hem assistit a la 6a edició del Congrés Factor Humano Barcelona. Jordi Civit, responsable de l’àrea de desenvolupament de les persones de les escoles FEDAC, va ser un dels 900 professionals dels recursos humans que hi van participar. Ens comparteix les respostes a tres preguntes sobre el congrés i la gestió de les persones a les escoles FEDAC.
Rubén Montesinos, fundador de l’Instituto Employer Branding, va inaugurar el congrés amb una ponència de títol “Reinventando la marca para surfear las olas del cambio”. Va parlar de la importància del lideratge personal i de l’acompanyament xerpa en les organitzacions. Precisament, el desenvolupament del lideratge personal i la visió xerpa són dos dels 24 Reptes als quals donem resposta a les escoles FEDAC des de l’any 2016 amb el pla d’innovació i transformació educativa #avuixdemà.
A les escoles FEDAC creiem que totes les persones, tant alumnes com educadors, són líders. Per això, hem creat un ecosistema a les nostres escoles per desvetllar i impulsar aquest líder interior que tothom té. És un lideratge personal molt vinculat als talents de cadascú, a descobrir en què és bona cada persona i oferir-li un entorn perquè els pugui desenvolupar al màxim i contribuir-hi d’una manera autèntica i única.
Alhora, ja fa temps que a les escoles FEDAC parlem d’un acompanyament xerpa de les persones, del qual se’n va parlar molt en aquesta edició del Congrés Factor Humano. Es tracta d’un acompanyament basat en l’acollida i en el benestar de les persones, perquè puguin desenvolupar tot el seu potencial en la construcció d’un projecte de vida professional i, sobretot, personal, posant especial atenció als primers anys de carrera professional.
El Congrés Factor Humano Barcelona també va posar l’accent en l’atracció i la fidelització del talent per part de les organitzacions. Es va parlar molt de la rellevància de compartir un propòsit entre les persones que formen part de l’organització.
Aquest aspecte està molt relacionat amb la nova cultura escolar TEAL, que implementem a les escoles FEDAC. En aquesta cultura escolar TEAL, les persones que formen la comunitat educativa compartim un mateix propòsit evolutiu per a la FEDAC.
Això permet deixar enrere la por al canvi per donar pas a la confiança, que és la que permet activar sinergies creatives i també l’autogestió de les persones. És aleshores quan les persones poden desenvolupar els seus talents personals i viure tant la professió com la vida personal amb plenitud.
Des de l’àrea de desenvolupament de les persones, ja fa anys que hem fet una aposta radicial per potenciar la formació permanent dels educadors. En són un exemple el pla d’Acollida a FEDAC per als educadors novells que s’hi incorporen o el programa de formació institucional.
Més recentment, hem començat a potenciar programes de benestar i d’accés avantatjós a serveis. Per exemple, tenim convenis de descomptes amb universitats, activitats d’oci o millores socials. També implementem aplicacions per treballar el benestar a les escoles, com Happyforce. En aquest sentit, tenim el repte de continuar potenciant tots aquests aspectes.
També ens plantegem el repte de vincular la cura de les persones a l’àrea de recerca i sentit (RiS) de la fundació, a través dels projectes de TUtopia o la recerca del propòsit i l’itinerari vocacional de cada persona.
Vols treballar a les escoles FEDAC? Envia’ns el teu currículum!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola