0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

VISITA VIRTUAL 360º FEDAC HORTA

 

FESTA DE L’ESCOLA

 

Cartells presentats a concurs per alumnes d’educació infantil i Primària

cartells 1
cartells 2
cartells 22
cartells 3
cartells 4
cartells 5
cartells 6
cartells 7
cartells 8
cartells 9
cartells 910
cartells 911
cartells 912
cartells 913
cartells 914
cartells 92
01/16 
start stop bwd fwd

 

DIADA DE SANT JORDI – 22 D’ABRIL DE 2016

Divendres 22 d’abril hem viscut novament a l’escola la diada de Sant Jordi. Com fem cada any, hem tornat a celebrar la Festa dels Jocs Florals, en la qual quasi tots els cursos de l’escola han participat. Fa goig veure com tothom s’implica en la creació literària i la qualitat dels textos premiats. Us oferim algunes imatges, tant de la celebració d’E. Infantil i Primària, com de la de Secundària i Batxillerat. Gran Diada!

ajcinfantipri  1
ajcinfantipri  2
ajcinfantipri  3
ajcinfantipri  4
ajcinfantipri  5
ajcinfantipri  6
ajcinfantipri  7
ajcinfantipri  8
ajcinfantipri  9
ajcinfantipri  910
ajcinfantipri  911
ajcinfantipri  912
ajcinfantipri  913
ajcinfantipri  914
ajcinfantipri  915
ajcinfantipri  916
ajcinfantipri  917
ajcinfantipri  918
jcinfantipri 1
jcinfantipri 2
jcinfantipri 3
jcinfantipri 4
jcinfantipri 5
jcinfantipri 6
jcinfantipri 7
jcinfantipri 8
jcinfantipri 9
jcinfantipri 910
jcinfantipri 911
jcinfantipri 912
jcinfantipri 913
jcinfantipri 914
jcinfantipri 915
jcinfantipri 916
jcinfantipri 917
01/35 
start stop bwd fwd

 

MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El passat divendres 15 d’abril els alumnes de primer curs de Batxillerat que cursen Història del Món Contemporani van anar al MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA, per a treballar en un taller i visita guiada sobre el Franquisme. En grups, van fer un treball de recerca d’informació en aspectes cabdals d’aquest període a la península, de com la dictadura franquista va exercir el seu poder. El taller guiat va aprofundir en tres apartats: LA LLARGA POSTGUERRA,  LA REPRESA ECONÒMICA DELS ANYS SEIXANTA  i L’ANTIFRANQUISME A CATALUNYA: ELS ANYS SETANTA.

Va ser una jornada força intensa i molt interessant a fi d’entendre la nostra història més immediata.

museu historia16 2
museu historia16 3
museu historia16 4
museu historia16 5
museu historia16 6
museu historia16 7
museu historia16 8
1/7 
start stop bwd fwd

 

VISITA A LA GRANJA  "LES PEDRERES"

El passat dia 14 d’abril els nens i nenes de primer vam visitar la granja “Les Pedreres” a Sant Fruitós del Bages.

Durant el dia vam observar els animals de la granja tot veient les diferents característiques de cadascun. Vam preparar el menjar de cada animal i després els hi vam repartir. Va ser molt divertit!!

 

lagranja16 01
lagranja16 02
lagranja16 03
lagranja16 04
lagranja16 05
lagranja16 06
lagranja16 07
lagranja16 08
lagranja16 09
lagranja16 10
lagranja16 11
lagranja16 12
lagranja16 13
lagranja16 14
lagranja16 15
lagranja16 16
01/16 
start stop bwd fwd

 

VIATGE A LONDRES

Els alumnes de tercer d’ESO han passat quatre dies a Londres, on han pogut practicar anglès i endinsar-se en la cultura britànica. Han visitat els llocs més emblemàtics i han pogut enfortir vincles amb els seus companys. Sens dubte, ha estat un gran viatge!

london16 1
london16 2
london16 3
london16 4
london16 5
london16 6
london16 7
london16 8
london16 9
london16 910
london16 911
london16 912
01/12 
start stop bwd fwd

 

L’EQUIP MINDSTORMS  A LA FINAL EUROPEA FIRST LEGO LEAGUE

Els alumnes de 3r d’ESO de l’equip Mindstorms  van guanyar el 1r premi a la solució més innovadora del repte proposat en  l’edició d’aquest any  “Trash Trek” i, per tant, accedeixen directament a la final europa, FLL Open European Championship, que se celebrarà a Tenerife entre els dies 5, 6 i 7 de maig, on participaran més de 90 equips. Serà una oportunitat única de viure de primera mà una competició d’aquest nivell.

 

Enhorabona i bona sort! 

 

5è - Taller eTwinning

El nostre "Diari de viatge" està preparat per viatjar cap a la seva propera destinació, una escola de Polònia. No us perdeu el vídeo!


5th grade eTwinning workshop: Our Travelling Journal is ready to be sent to its next destination, Poland. Check out the video

 


 

 

2n PREMI DE LA  FIRST LEGO LEAGUE BARCELONA PER

l’EQUIP MINDSTORMS DE FEDAC HORTA

 

Diumenge 28 de febrer, dos equips formats per alumnes de FEDAC HORTA es van presentar a la final de la First Lego League a Barcelona. L’equip Mindstorms format per alumnes de 3r d’ESO, van quedar segons a la competició i es van classificar per a la final espanyola, que serà el proper 12 de març a Girona.

D’altra banda, l’equip Entity, format per alumnes de 4t d’ESO, van guanyar el premi al treball en equip.

En la present edició, titulada “Trash Trek”, els equips, a més de presentar-se a la competició de robots, havien de desenvolupar un projecte científic, que en aquest cas havia d’aportar una solució innovadora als problemes conservació del medi ambient i de gestió de residus.

Els tallers de robòtica tenen molts factors que els fan atractius des del punt de vista educatiu, i són una bona manera de transmetre als alumnes la passió per la ciència, la tecnologia, les matemàtiques i diverses matèries, inclosa la llengua, relacionades transversalment.

Felicitats a tots dos equips !

fll 1
fll 2
fll 3
fll 4
fll 5
fll 6
fll 7
1/7 
start stop bwd fwd

 

 

Projecte TRAINING FOR LEARNING 2016

 
 
TFL és un projecte per motivar els alumnes que consisteix en transformar el procés d’ensenyament i aprenentatge en un repte multidisciplinar. Els pilars essencials en els quals es recolza el projecte són l’esforç i la capacitat de treballar en equip dins i fora de l’aula. 
El propòsit principal és utilitzar l’esport com una eina per treballar continguts curriculars amb la finalitat de traspassar la cultura de l’esforç i la constància de l’esport als continguts curriculars. 
TFL és, en definitiva, un projecte que pretén posar en pràctica allò que es deia a la Gràcia Clàssica: mens sana in corpore sano.
 
 
 

 

 

VISITA A LA PEDRERA-CASA MILÀ

 

Els nens i nenes de primer del primària iniciem el projecte Gaudí amb una visita a la Pedrera-Casa Milà. En aquesta sortida hem après la tècnica del trencadís que consisteix en enganxar amb ciment  rajoles trencades dins d’un marc.  Durant les properes sessions anirem aprofundint en el coneixement de l’obra de Gaudí i de les seves característiques.

pedrera16 01
pedrera16 02
pedrera16 03
pedrera16 04
pedrera16 05
pedrera16 06
pedrera16 07
pedrera16 08
pedrera16 09
pedrera16 10
pedrera16 11
pedrera16 12
pedrera16 13
pedrera16 14
pedrera16 15
pedrera16 16
pedrera16 17
pedrera16 18
01/18 
start stop bwd fwd

 

VISITA AL CENTRE CULTURAL EL BORN

 

El dimecres passat dia 20 de gener els alumnes de 4t d’ESO vam anar al Centre Cultural El Born, per a realitzar una visita comentada al jaciment arqueològic i a les sales d’exposició permanent, dins de les activitats programades a l’àrea d’Història d’enguany. El Born CC és un espai històric, un nucli de memòria col·lectiva i un equipament cultural del segle XXI únic a Europa.

Com a espai històric, l’edifici de l’antic mercat del Born (1876), primer edifici de l’arquitectura del ferro de Barcelona i mostra viva de l’auge de la ciutat com a metròpoli europea durant el segle XIX, conserva en el seu interior el jaciment arqueològic de les cases d’aquesta part del barri de la Ribera de la Barcelona del 1700 enderrocades per construir una ominosa ciutadella de repressió.

 

Com a nucli de memòria col·lectiva, al Born CC es recorden els fets de la Guerra de Successió i del setge del 1714 i les transcendents conseqüències que van tenir per a Barcelona i Catalunya.

born16 1
born16 2
born16 3
born16 4
born16 5
born16 6
born16 7
born16 8
1/8 
start stop bwd fwd

 

SEGUINT LA PISTA DE L’ASSASSÍ

 

Gràcies a una col·laboració amb el CRG ( Centre de regulació genètica de Barcelona ), els alumnes de Batxillerat han pogut viure en primera persona com es treballa a laboratoris universitaris.

Aquest kit s’utilitza per a analitzar perfils genètics i fer comparatives entre diferents ADN.

Es va proposar un problema contextualitzat en una escena criminalística, on ells havien de comparar l’ADN de diferents sospitosos i comparar-los amb l’escena del crim tot identificant quin dels sospitosos era realment el culpable.

Aquesta experiència a part de ser una oportunitat única de treballar amb material d’alt nivell al qual només tenen accés universitaris i gent de l’àrea de recerca, ha motivat i engrescat als alumnes que fins i tot han vingut fora de l’horari escolar per aprofitar al màxim aquest kit.

adn 01
adn 02
adn 03
adn 05
adn 06
adn 07
adn 08
adn 09
1/8 
start stop bwd fwd

 

COVA DE SANT IGNASI DE MANRESA

Els alumnes de tercer d’ESO han visitat la Cova de Sant Ignasi de Loiola a Manresa. Allà han pogut gaudir d’una jornada d’interioritat en la que han realitzat un seguit d’activitats basades en les emocions i l’autoconeixement. Ha estat un dia molt profund i divertit!

fullsizerender
img_0092
img_0096
img_0097
img_0098
img_0099
img_0100
img_0101
img_0104
img_0105
img_0161
img_0165
img_0166
img_0167
img_0169
img_0170
img_0171
img_0172
01/18 
start stop bwd fwd

 

VISITA AL MONESTIR DE SANT BENET

El dijous 25 de novembre els alumnes de 2n d’ESO han fet una visita al Monestir de Sant Benet com a activitat de la matèria de Ciències Socials, per aprofundir sobre l’època medieval. També han fet un taller de la Fundació Alícia per conèixer l’origen d’aliments provinents d’Amèrica. Una sortida molt recomanable!

sanbenet 01
sanbenet 02
sanbenet 03
sanbenet 04
sanbenet 05
sanbenet 06
sanbenet 07
sanbenet 08
sanbenet 09
sanbenet 10
sanbenet 11
sanbenet 12
sanbenet 13
sanbenet 14
sanbenet 15
sanbenet 16
sanbenet 17
01/17 
start stop bwd fwd

 

PUJADA A MONTSERRAT

Els alumnes de tercer d’ESO han fet la desena pujada a Montserrat amb la resta d’escoles FEDAC de Catalunya. Ha estat una jornada molt enriquidora en la que s’han treballat valors com la companyonia, el respecte i l’esforç.

img_0007
img_0010
img_0012
img_0013
img_0014
img_0017
1/6 
start stop bwd fwd

 

FILOSOFIA A LA PRESÓ

Els alumnes de 1r de batxillerat van anar a la preestrena del documental Filosofia a la presó a la Filmoteca de Catalunya. El visionat va permetre la reflexió profunda sobre temes com la felicitat, la justicia o el sentit de la reinserció dels presos.

img_20151109_182553
img_20151109_201149
img_20151109_205820
1/3 
start stop bwd fwd

 

MIGRA STUDIUM

El passat 4 de novembre, els alumnes de 4t D’ESO de l’escola vam anar al centre d’estudis religiosos Migra Studium, al cntre de Barcelona, per a realizar un taller sobre diferents religions del món, les seves realitats, i els nexes entre totes elles, per a fomentar el diàleg interreligiós. El mateix matí vam aprofitar per a fer una visita a la Sinagoga Major de Barcelona, on ens explicaren passat, present i futur de la comunitat jueva a la nostra ciutat.

dsc_0560
dsc_0562
dsc_0564
dsc_0570
unnamed
1/5 
start stop bwd fwd

 

TALLER DE FOTOGRAFIA AL MACBA

Els alumnes  de Visual i Plàstica  de 4rt d’ESO  van visitar el MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona). Durant el matí van  realitzar unes pràctiques de fotografia urbana per realitzar diferents projectes fotogràfics, ampliant així els conceptes i les pràctiques realitzats a l’aula.

macba1516 01
macba1516 02
macba1516 03
macba1516 04
macba1516 05
macba1516 06
macba1516 07
macba1516 08
macba1516 09
macba1516 10
macba1516 11
macba1516 12
macba1516 13
macba1516 14
macba1516 15
macba1516 16
macba1516 17
macba1516 18
01/18 
start stop bwd fwd

 

 

TALLER AL MIBA ( MUSEU D’IDEES i INVENTS DE BARCELONA)

Els alumnes de 2n d’ESO van anar al MIBA i van posar en pràctica, una vegada més, la seva creativitat i les ganes de treballar en equip.  Uns alumnes creatius dins i fora l’aula de plàstica!

miba1516 01
miba1516 02
miba1516 03
miba1516 04
miba1516 05
miba1516 06
miba1516 07
miba1516 08
miba1516 09
miba1516 10
miba1516 11
miba1516 12
miba1516 13
miba1516 14
miba1516 15
miba1516 16
miba1516 17
miba1516 18
miba1516 19
miba1516 20
01/20 
start stop bwd fwd

 

PROJECTE EntusiasMAT

A Infantil i a 1r i 2n de Primària hem iniciat el Projecte EntusiasMAT.  Es tracta d’una metodologia basada en les Intel•ligències Múltiples que permet treballar les matemàtiques de manera contextualitzada i adaptada a la realitat dels alumnes.

EntusiasMAT està organitzat per sessions, ja que d’aquesta manera els continguts s’adapten de manera molt més natural a la realitat dels alumnes. Dividim cada sessió en tres parts: establim rutines d’escolta activa amb el càlcul mental, aprenem nous conceptes matemàtics jugant i establim estratègies concretes de metacognició perquè els alumnes reflexionin sobre el que han après.
El projecte incorpora les Intel•ligències Múltiples perquè l’alumnat tingui nombroses oportunitats d’aprendre un mateix concepte matemàtic perquè, com és ben sabut, a les aules tots els alumnes són diferents.

entusiasmat 01
entusiasmat 02
entusiasmat 03
entusiasmat 04
entusiasmat 05
entusiasmat 06
entusiasmat 07
entusiasmat 08
entusiasmat 09
entusiasmat 10
entusiasmat 11
entusiasmat 12
entusiasmat 13
entusiasmat 14
entusiasmat 15
entusiasmat 16
entusiasmat 17
entusiasmat 18
01/18 
start stop bwd fwd

 

 

ESCOLES+SOSTENIBLES

El passat 8 d’octubre, una petita representació de l’escola va assistir al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona per signar la carta de compromís Escoles + Sostenibles del curs 2015-2016.

A la signatura van assistir els centres que s’incorporaven per primera vegada a realització d’un nou projecte i els que iniciaven o renovaven un projecte triennal.

Aquest any la nostra escola inicia un projecte triennal i per aquest motiu ens van fer entrega d’un diploma i d’una placa que ben aviat lluirà a la façana de l’escola.

L’acte central va ser una escenificació teatral d’un viatge per les diferents fonts d’energia on els alumnes van ser els principals protagonistes.

Va ser una celebració motivadora per engrescar als alumnes a continuar la feina que estan fent i per ser tant compromesos amb la sostenibilitat.

Moltes gràcies a tots per tirar endavant amb el projecte Escola Verda, aquest reconeixement va per tots vosaltres i aprofitem per felicitar a BcnE+S que enguany celebrà el seu quinzè aniversari.

sostenibles 1
sostenibles 2
sostenibles 3
sostenibles 4
sostenibles 5
sostenibles 6
sostenibles 7
sostenibles 8
1/8 
start stop bwd fwd

 

ROBÒTICA AMB Lego WeDo

Aquest curs hem iniciat la robòtica a 3r i 4t de Primària amb Lego WeDo. Es tracta d’un pack de Lego Education format per sensor simples i un motor que es connecta al seus ordinadors.  Permet programar diferents comportaments dels robots que es creen d’una manera senzilla, mitjançant el software propi de Lego, o bé amb l’Scratch.

És una manera diferent i entretinguda d’iniciar-se en la robòtica de forma col·laborativa i participativa.

rlegowd 1
rlegowd 2
rlegowd 3
rlegowd 4
rlegowd 5
rlegowd 6
rlegowd 7
rlegowd 8
rlegowd 9
rlegowd 910
rlegowd 911
rlegowd 912
rlegowd 913
rlegowd 914
rlegowd 915
01/15 
start stop bwd fwd

 

COESCOLAR DE ROBÒTICA AMB CLUB LEARNICK

El Club Learnick, un equip integrat per titulats i estudiants d’enginyeria, psicologia i pedagogia, ofereix aquest curs una activitat coescolar de robòtica. Els alumnes podran estimular la seva passió per la tecnologia a través de la robòtica i la programació i aprendran a programar i construir robots a través de la placa Arduino.
 

El Club Learnick realitza el curs mensual amb els següents horaris:
 

-          Dijous de 15:00 a 17:00 N1ESO/BAT (nivell iniciació ESO/BAT)

-          Dijous de 17:00 a 19:00 N1P (nivell iniciació Primària)

learnick
learnick2
learnick3
learnick4
1/4 
start stop bwd fwd

 

 

CERTIFICAT UNIVERSITAT DE CAMBRIDGE

Alumnes de 1r de  Batxillerat reben el certificat de la Universitat de Cambridge  després d'haver superat l'examen del First Certificate in English (FCE)

1st Batxillerat students receive their certificate from the University of Cambridge after having passed the First Certificate in English exam -FCE.

 

img_20150923_113823
img_20150923_113827
img_20150923_113835
img_20150923_114026
1/4 
start stop bwd fwd